Sleep + A Storm Of Light


Igår var det slutsåld spelning med Sleep Strand i Stockholm. Och jag hade ingen biljett. Har under ett par veckor gjort några försök att köpa en, och som sista alternativt så skrev jag för närmare två veckor sedan till förbandet, A Storm Of Light och kollade om det fanns nån chans att de kunde sätta upp en stackars biljettlös brud på deras lista. Hörde inget från dem så trodde det var kört. Igår, fem timmar innan giget får jag ett mail med att de satt mig på listan. WOW!

A Storm Of Light öste sig verkligen över mig när jag kom dit. Missade tyvärr början eftersom jag jobbade stängning. De var helt otroligt överjävlig tunga och atmosfäriska, och sjukt cool brud på gitarr, major girlcrush in progress.


Lite intressant när jag kom dit dock och snubben med listan ber att få se leg eftersom han redan prickat av mig, hmm, inte helt rimligt. Men in kom jag ju, och random annan människa också, tydligen.




Var ganska lite folk, lätt att ta sig fram, under förbandet. men det hade fyllts på ordentlig tills det att Sleep körde. Så det var varmt och trångt, om än väldigt lugnt och stillastående, seg stonerpublik.

Sleep är Sleep, segt och moody och helt rätt. Al Cisnero, till vänster, pausar samma låt två gånger och är nöjd med ljudet först efter tredje omstarten. Underbara Matt Pike, till höger, spelar med ölmagen och flyter med.

JAG ÄR SÅ JÄVLA TACKSAM TILL JOSH FRÅN A STORM OF LIGHT FÖR MIN BILJETT! 

Och ikväll fortsätter jag min helg, är ledig mån-tis, med Saturnalia Temple och Jex Toth på Debaser Slussen. Rimligt så in i helvete!

/sanna

just nu: Ancient Sorceries - Saturnalia Temple

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0