Machine Head x 2


Imorn är  det Machine HeadGröna Lund som gäller. Dagen efter samma band på Metaltown. Plus massa annat bra. Kikade på spelschemat och insåg helt plötsligt vad ortoligt korta set de kör på Metaltown, vanligast är 45 minuter, badnet som har längst tid har 75 min, och det är ett band per dag. Kort och intensivt är alltså ledordet. Machine Head har en timma vilket antagligen blir sju låtar, ingenting egentligen.

Andra band jag ser framemot att se är Mastodon, Shining, Devildriver, Gojira, Opeth, Mayhem, Skeletonwitch, Trivium, Aura Noir, Year of the Goat och Lamb of God. Var av det bara är tre band jag inte sett tidigare.

Men Machine Head är så klart syfte och prio nr 1, always. Bilden ovan är från Cirkus i Helsingfors, november 2011, när jag stod lite i fotodiket.

/sanna

just nu: I Och Med Insikt Skall Du Förgå - Shining

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0