"Den bästa pizzan jag ätit på länge!"

Sade någon när de drog från den nya pizzerian (på sirapsvägen här i höken). Jag och Sanna var skeptiska. Stockholmare är inte så bra på prisvärda pizzor...
Men okej, pizzasalladen var god, och den ingick i priset. Andra gången i stockholm jag ätit god pizzasallad (Och jag älskar pizzasallad så det här är en evig downer.) Det första stället som har god sallad är vedungspizzerian i handen.
Vitlöksbröd med tzatsiki för 45:-, klart vi tar en sån till förrätt. Vitlök+singel=Sant!
Okej, den var också god, fluffigt frasigt bröd och tzatsiki med en fantastisk mängd vitlök.
Tänker inte låta mig charmas riiiktigt än, vi har fortfarande inte provat pizzan.
Hunger hade till på köpet fått mig att kliva ut ur min vanliga safezone, att alltid beställa en margeritha första gången på ett nytt ställe, och jag hade slagit till på en mexicana. Det kan bli fantastiskt gott, det kan bli horribelt, med svag sås, soggit bröd och äcklig köttfärs.
 
Den var fantastisk! Helt sjukt god pizza! Nice bröd, lagomt med ost utan att vara flottig, lök som är helt genomlagad men ändå krispig! (Jag åt nästan upp hela, så god var den!)
 
Nya stammis pizzerian, yes indeed!
Rekommenderar alla att gå dit. Äntligen ett pizzahak värdig att tillreda min bakispizza!
 
Shine on like a big pizzapai!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0