Dominans vs. Skitstövleri

Jag (den knapriga grisen) har haft jour den här veckan.
Det betyder att de för tllfället inte har något jobb till mig och att jag får pollemojsa runt bäst jag vill i väntan på jobb, det här har gjort att jag spenderat en ganska grotesk mängt tid på nätet.
Dels har jag fastnat i den prokastrineringens avgrund som är "koreanska filmer uppladdade på youtube" (vad sägs om "antique bakery" en trillerkomedi om en man som startar ett bakeri för att få tag på den bakelsebesatta man som kidnappade honom när han var ung?), dels har jag fått tillfälle att i större utsträckning än vanligt begrunda över internetraggare.
Till att börja med, jag gillar sociala forum, man kan träffa nya människor och få nya ideer och intryck.
Endel säger att debatera på internet är fruktlöst, för man kan aldrig vinna.
Jag förstår inte riktigt det, hela grejen med att debattera är väl att mötas, präva sina argumet och mäta för och nackdelar mot varandra. Kommunikation för att ta en utanför den bubbla med 30cm i diameter som den egna skallen utgör?
Eller, brukar folk bara utbyta ideer med varandra som någon form av herarkisk kukmätartävlig jag missat totalt? Jag trodde att vi hade tänder för att avgöra sånt...
 
Aja, tappar spåret lite.
En biprodukt av näthäng är då, i alla fall om man är tjej, nätraggare.
Män av olika åldrar som bara hänger på nätet för att få ligga.
Inget fel med det, vi vill alla ligga (förutom dom av oss so inte vill det) och blir det så blir det.
Men! Jag förstår verkligen inte grejen med att sitta och skriva "Rawr!" till människor, eller att påpeka hur jävla pilsk/ensam/kramig man är i varje medelande. Ja, vi förstår, du är en desperat jävla hundvalp, sitt ner och sluta kissa på mattan nu!
Det här är en väldigt vidrig sak att säga, men en kompis sa en gång "en del tjejer har fan ingen aning om hur menlösa de är efter att man runkat och drukit en öl". Men det är så jävla sant, och om allt du har att säga en tjej är "rawr" så kan du väll för fan bara gå och runka? 
 
Nu låter jag som en äcklig jävla diva som blivit bortskämd av att få frågan om vilken kupstorlek jag har för många gånger, så är inte fallet. 
Råkar jag på någon som verkar intelligent/intressant och oerhört attraktiv så kan jag faktiskt ta kontakt med personen, och jag brukar då använda hela meningar. 
Jag har heller inte lagt upp bilder på mig själv som antyder att jag skulle vara ett sexgalet pucko.
Att man tycker att det är läskigt/pinsamt att ta kontakt med någon är ingen ursäkt att bete sig som ett sexistiskt svin. 
Hur förväntar de sig föresten att man ska svara? 
"Nej men rawr!" Eller är det bara meningen att jag ska kompensera för deras feghet och leda hela samtalet med frågor om väder, vind, intressen och livsplaner? God damn bite the bullet boy!
 
Den kategorin är dock okej, ett slöseri med tid, men ändå, harmlösa.
 
 
De jag verkligen hatar är de nedvärderande asen.
Ofta sådär en 15 år äldre, som i brist på allmänbildning/karisma/intelligens söker upp yngre tjejer att försöka bossa runt. Nu utger jag mig för att vara ett par år äldre när jag är online, för att slippa de värsta gubbslemen, vilket gör det ännu mer irriterande när någon enbart baserat på sitt kön och ålder agerar nedlåtande.
För missförstå mig inte, det är i ärlighetens namn askul att möta någon online som Faktiskt är smartare, som man kan ha någon form av intelligent utbyte med, och det är inget per definition Fel på ålderskillnad mellan partners.
Det jag stör mig på är män som utan att känna mig säger att jag borde utbilda mig till "något riktigt", eller byta jobb, som frågar om man tränar och sedan säger, oavsätt vad man svarar, något i stil med "det är bra med tjejer som tränar, så de inte blir degiga. Så tråkigt med unga tjejer som är småpluffsiga... hehe". 
Jag antar att de här männen ser sig som dominanta och lite macho, men problemet är att de bara är skitstövlar.
Ska du dominera någon så bör det vara med ren utstrålning, var intelligentare, var större, var starkare.
Fuck var lite Cesar Milan.
Att bara försöka underminera någons tro på deras förmåga och sedan smöra lite med att man har fina ögon eller att man "verkar ha en tajt liten kropp" (tack bitch, nintendo byggde den.) för att få ner dem på en nivå under din egna... det är skitstövleri.
 
Okej, ganska långt rant, men jag stör mig som fan på det här och jag ser temat gå igen varje gång jag är ute på krogen. Snälla behandla mig som en tänkande människa, för allt annat är sjukt avtändande.
Och ska du försöka dominera mig, så raring, missta mig inte för en chiwawa. 
Jag är om något en svart, glansig dvärg pittis, och försöker du pissa mig i ansiktet så kommer jag bita kuken av dig!
 
Jag vet inte exakt vad jag vill ha sagt, men vad fan.
 
Shine on!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0