Imperial State Electric + The Hives på Debaser Medis


Var och såg Imperial State Electric och The HivesDebaser Medis i början av april. Det var ett så kallat hemligt gig men Debaser klämde ur sig dagen innan vilka band som skulle köra. Tack för den sa jag och övertalade Cissi attt vara sällskap.

Grattis inträde innan 22 var det, så visa av tidigare utomhusväntan för att se Imperial på Debaser bestämde vi oss att vara där 21.30. Jag hann inte med den tunnelbana jag behövt för att hinna med det, men Cissi ringde när jag var en station innan jag Medis och sa att hon gick in och att det inte var någon kö. 

Det var det när jag kom för då hade de stängt insläppet för att vänta in gästlistan. Så jag fick stå ute och vänta i en och en halv jävla timma. Och missade halva Imperial. GAAAAHHHHH. En tunnelbana tidigare och det hade varit lugnt, men icke.


Tinade i alla fall snabbt när jag kom in, av fantastiska Imperial State Electrics röj. Och det var så klart värt det. Jättekul att höra lite låtar från nya skivan, som inte är lika vass som den förra men fortfarande riktigt bra, så klart.


Looking good. Och jag ser sjutton gubbar lite Londonbrunbränd ut. Eller röd av att väntat i kylan, vem vet.



Nån sommar när jag var betydligt yngre hade jag en The Hives-skiva på repeat, men längre än så har jag aldrig tagit mig, aldrig sett live eller känt nåt större behov av det. Men det var kul att göra det nu, på lilla Medis. Mycket folk som var glada och The Hives är ett band som ska ses live.


Jag invigde mina paljettshorts den kvällen, vilket knappt syns på bilden. Ingen hit i kön utanför, taskig tajming skulle jag nog kalla det.


/sanna

just nu: Dark Lord - Year Of The Goat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0