Graveyard at Kägelbanan & O'Learys


Torsdag och fredag var det Graveyard, fan vad jag längtat efter det. Hisingen Blues låter så jävla bra, kan årets bästa skiva släppts i mars? Och så klart låter allt bättre live.


Med 700 personer på Kägelbanan var det inte så intimt, men längst fram var jag ändå. Och de var bra, fast inte så bra som de kan vara. Tror inte de är helt hemma framför så mycket folk. Men de tog de igen i Uppsala dagen efter.


Rökigt var det, så bilderna är därefter.

Dagen efter blev det tåg till Uppsala och O'Learys.


I Stockholm var det nåt tråkigt förband som jag inte ens kommer ihåg namnet på. I Uppsala däremot var In Solitude förband. Hade aldrig sett dem tidigare och fan vad snuskigt bra de var. Blew me away, killarna ser ju ut som 18 men låter så sjukt mycket mognare. Och luktade gott gjorde spelningen också, med rökelse på scen.


Och sen var det Graveyard som var precis så fantastiskt bra som de borde vara. Mycket mer personligt gig, och nära som fan. Scenen var kanske 2 decimeter hög, så till och från, när publiken tryckte på, stod/tippade man mer eller mindre på scenen.


Var inte mycket lampor så när sångaren undrar om han kan få lite ljus på scenen, de ser ingenting säger han, så slår de på en strålkastare på honom, skitlyckat... eller? Den fick släckas ner ganska fort.


Säger bara otroligt bra, that's it. Nya låtarna live, speciellt min favorit, The Siren, låten jag väntat på sen i höstas.


Och så här såg jag ut, mina nya favoritstrumpbyxor på. Tredje paret av dem, de två första har båda gått sönder vid första användningen. De här har nu klarat två spelningar.

Sen istället för att vänta nån timma på bussen som skulle ta mig till Stockholm, sneakade jag in mig med några snubbar i en taxi de skulle ta. Fick folköl, smågodis och musiksnack, lyckat avslut på den kvällen.
Hade varit perfekt om inte tunnelbanejäveln strejkade och vägrade dyka upp på en timma. Och jag som i den allmänna stressen att ta mig hemifrån hade glömt min iPod. Frustrationen.

/sanna
just nu: The City - The Haunted

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0