Midsommar


Gjorde mat hemma och åt med Molly.


Sen åkte jag till Elin i Orminge och åt mer med brudarna där. Inte helt fel.


En gång om året vill jag ha blommig klänning, men vädret sa jeans under så därför beskär vi bilden hårt. Hej taskig hållning förresten.


Och lite jordgubbar fanns såklart.


Fantastiska Matdax hade öppet på Midsommarafton kl 19 så jag kunde springa in och köpa Philadelphia och göra glasyr. Börjar dekoreringen med grapen i mitten (affären hade ingen blodapelsin) och inser att kakan är skitliten, blev aningen trångt. Så jag klämde på massa citrus och sket i utseendet. Kan säga att glasyr med citrussmak var snuskigt gott, kommer göra om göra rätt så det kan bli en snyggare kaka nästa gång.

/sanna

just nu: The Glorious Passion - Arcturon



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0