Sonisphere Sthlm


Det är fan tid att jag tar tag i det här, ligger tre festivaler efter, oops. Börjar bakifrån med Sonisphere som var i lördags. Mitt första band var Kvelertak.


Sångaren var ute och vandrade lite. Tacksam över att han inte kom till sidan jag stod på.


Sen var the Graveyard på andra scenen, en kvart var det mellan banden så det var ett jävla hattande fram och tillbaka. Men väl där så var det jag och en massa Slipknotfans längst fram, trillade in lite mer folk för Graveyard allt eftersom.


Bra som alltid, ett plus var också att de verkar ha lärt sig stora scener i sommar och att man då måste göra lite mer. Så klart inga legkicks eller stora gester, men bara lite mer rörliga. Det räcker.

Sen tillbaka till första scenen, den mindre, för att se Mastodon, som varken hade rätt trumset eller backdrop, de kanske hade skickat det direkt till Sonisphere Knebworth, för där, dagen efter, såg de ut som ett riktig band.


Arch Enemy och Airbourne körde också, hann klämma in lite middag där också. Sen var det In Flames. Riktigt länge sedan jag såg dem. Nytt album har de  släppt, tur att de inte körde mer än två låtar, tror jag, från det eftersom jag inte hunnit lyssnat in mig på det, och vette fan om jag ens kommer tycka det är så bra, skeptisk än så länge.
In Flames hade samma problem som Mastodon vilket var att all bas var så jälva hög att det gjorde ont att stå långt fram. Inte okej.


Sen skippade jag att se Mustasch, så klart, till förmån för lite alkohol, girl gotta get her drink on. Vilket var väldigt bra för när jag stod och hängde och väntade på Slipknot kom deras ljustekniker förbi och tyckte jag skulle stå i ljud-/ljusbåset och se spelningen. Tack för det sa jag, gratis öl och dagens bästa, eller enda bra, ljud.


Kom en lite Slipknotare och klättrade också. Fantastisk bildkvalitet jag bjuder på här. På det stora hela, en bra lördag.

/sanna

just nu: Sun Medallion - King Tuff



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0