Fredag natt med min kärlek

Och nej jag har inte skaffat pojkvän.
Sanna är ute och slår klackarna i taket/håller fast sig i golvet för fasta livet/dricker en cider som en civiliserad människa, och jag sitter ensam i lägenheten och pluggar inför en komande tenta i religionshistoria.
Är för tillfället sjukt skeptisk till alla redogörelser för en proto-indoeropeisk religion just nu, kanske för att jag är skeptisk till indoeuropeerna, och att jag inte riktigt tänker tro på statsskick och religioner som tillhör kulturer som knappt har belägg i det arkeologiska materialet.
(Indoeuropeerna är alltså tjommarna som ska ha erövrat typ hela indien och europa och lagt grunden för typ allt inklusive vårt språk. Missförstå mig rätt, de har sin funktion de med.)
Aja det är det jag gör tio i två på fredag natt!
Åh andra sidan vaknade jag med inte mindre än två unga män i min säng i lördags (gubbsjukeskratt) och har fullföljt veckan i samma anda. Så jag förlåter mig själv.

Shine on!

Just nu: Alphaville- Forever young

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0