Sagan om Surbjörn och Bartolomeus

Jag (Molly) är inne i en så otroligt produktiv jävla fas just nu som går ut på att jag går runt i lägenheten, pillar lite på något, lägger mig på sängen och stirrar lite i taket, tar mig samman, pillar lite mer, vilar igen.
Just ja, jag jobbar ibland också. Sen lägger jag mig på sängen...
Har ändå hänt lite i veckan, jag och Sanna firade en försenad bartolomeusdag med att se nya Conan och äta lite på vår favoritresturang Gyllene måsen vid hötorget.
Conan var... Överepisk!
Vi fick det vi betalade för, b-action, män med större bröst än både mig och Sanna som sprang runt med bar överkropp och viftade med svärd men tja... Man blev så jävla övermätt på allt det episka, eller var det kanske 3D'n?
Likväl en film jag kommer visa för eventella kultingar, eller andras knombies som kommer i min väg.
Appropå filmer som man visar barn som ett led av deras formning till störda små individer i samhället, Tropa de Elite 2 gick inte länge på bio! Synd, blir till att hyra istället. För den lär vara rätt jävla Awesome!
Ska föresten inte klaga så mycket på att jag är seg, har ändå fått endel gjort idag, kommit upp ur sängen tillexempel...
Har också tagit mig till affären, tvättat, strukit, röjt rummet lite (man kan nu se golvet på vissa fläckar), men så har jag ju också fått en rejäl huvudvärk. Lär ju ha träningsvärk imorrn med...
Sysslar dock med något som passar mitt humör utmärkt just nu (föutom att slöskriva lite på bloggen), nämligen att baka surdegsbröd.
Har en liten grund som jag har döpt till Surbjörn.
Har redan gjort ett försök förra veckan, men då var degen lite för blöt och det ville sig inte riktigt, så nu gör jag ett nytt försök.
Följer inget recept då alla jag hittat har varit rätt proppiga, med massa väga, mäta etc. Orka! Ofta de satt och vägde skiten för 700 år sedan? Satsar på att få en kännsla för surisen istället.
Så iställer för att sitta och googla recept har jag mest googlat på misslyckanden, så vet jag vad jag Inte ska göra.
Jag och lilla Surbjörn kommer ändå rätt bra överens, han bubblar på i sin burk och jag matar honom då och då, innan jag går och lägger mig och kollar i taket igen.
Brödbak utdraget över tre-fyra dagar passar mig just nu...
Ja ja, ska fortsätta röja liiite.
Shine on!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0