last night


Dagarna blir så långa när jag jobbar öppning på helgen, man hinner med så mycket efter att man slutat. Om man vill så klart, idag blev det häng framför nollor och nördar.

Men igår gjorde jag en heldag, var till och med kulturell och gick på Fotografiska. Aina var på besök i storstaden så hängde med henne när vi blev inspirerade att dra på museum, tydligen hade halva Stockholm haft samma tanke så det var smockat med folk. inte taktiskt, speciellt eftersom lokalen inte är anpassad för att det ska vara många besökare samtidigt. stannade man längre än tre sekunder framför ett foto så var man sen inringad och tvungen att armbåga sig ut.

Det var Annie Liebovitz-utställningen som var vårt mål. Själva utställningen var lite taskigt planerad med dålig ljussättning och otydliga lokaler, men bilderna var ju så klart bra. min favorit blev den här bilden hon tagit på the White Stripes.


Sen drog jag hem för att bli bjuden på gryta/soppa/whatever, so good. Min lilla roomie kan laga mat hon. Jag försökte bidra med efterrätt, en fruktsallad, men den hanns inte med alternativt glömdes bort i förfestyran/sminkandet/fotandet.

Sen
drog vi oss in mot stan och en vända på krogen. Egg'n'Bacon feat. Josse var det som gällde för kvällen.

Nu ska jag mysa med lite fruksalladrester och kanske nån serie.

/sanna

just nu: Imperfect - Stone Sour

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0