Golden God


Sitter och förhandslyssnar på Robert Plants nya, Band of Joy. Är mycket som låter riktigt bra faktiskt. Är inte riktigt sån musik jag lyssnar på, men när det är Robert Plant så kan jag ge det ett försök, klart man klarar av lite folkrockblues. Man förtjänar en del spelrum när man är en legend.

Silver Rider är den låt som står ut mest för mig än så länge, så där underbart plågsamt långsam, bara kunna ligga på rygg och lyssna.

Hade det inte redan varit så många konserter i höst att lägga pengar på hade jag nog velat se honom när han spelar i Stockholm, på Annexet, den 14/10.

Man kan i alla fall lyssna på skivan här, tills den fjortonde september när skivan släpps.

/sanna

just nu: Satan, Your Kingdom Must Come Down - Robert Plant

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0