yesterday, all my troubles seemed so far away

En bra konsert kan få en att glömma feberfrossa. Bacon snackade lite om Satyricon i Sundsvall för två år sedan, kom på att jag hade jag feber då också, men det förträngde man ju under konserten. Dagen efter var jag helt däckad av förkylningen, vilket jag aldrig varit innan eller efter.

Konserten igår gjorde mig däremot friskare, hävdar att det var den och inte att jag varit förkyld tillräckligt. Robert Plant och Band of Joy var det igår på Annexet med Cissi och Mickis, så nice.
Vi träffades lite innan så vi tog nån cider inne i arenan och dissade att lyssna på förband, det var lite för multikulturellt för mig, jag är enkel, ge mig bra gitarr, bas och trummor så är jag nöjd.


Satt på rad 31 och klantiga jag glömde att jag ju har zoom på kameran, och hann bara ta några bilder efter att jag kommit på det, så blev lite taskig bildkvalitet. Vakterna var lite anti foto och drygade sig. De lär haft världens lättaste gig igår, inga fulla tonåringar, bara väluppfostrade 40plussare, och ändå gick alla omkring med en pinne i röven. Det är få som kan få mig på så dåligt humör som vakter. Sen finns det ju ibland de här underbara vakterna som verkligen förstärker en bra konsert genom att vara omtänksamma, fan vad givande samtal man haft på fyllan med vakter.


Konserten var nice, även fast jag inte gillar att sitta, är det bra musik vill jag kunna röra på mig. Innan det började så sa jag lite självsäkert till tjejerna att vi säkert skulle lyckas ta tre setlists efteråt, en till oss var helt enkelt. Och det var skitlätt, vi knallade fram och efter nån minut så gick vi därifrån med varsin, tack 40plussare som drar på en gång! Så här var låtordningen:

Robert Plant & Band of Joy, Annexet Stockholm 14/10 2010

Monkey
House of cards
Please read the letter
Misty mountain top (Led Zeppelin)
Rich woman
Somewhere trouble don't go
12 gates to the city
Tangerine (Led Zeppelin)
A satisfied mind
Move up
Satan, your kingdom must come down
Central Two O Nine
Angel dance
Houses of the holy
Down to the sea
Tall cool one
Gallows Pole (Led Zeppelin)

Harms swift way
Rock & Roll (Led Zeppelin)
And we bid you goodnight

I princip samma låtval som de kört tidigare gig, men jag är sjukt nöjd över att de körde Tangerine för den har de inte kört på gigen de haft i september. Den är en av mina favoriter med Led Zeppelin, så det var fint att höra Robert Plant sjunga den.

Jag hade velat höra Silver Rider som är min favorit från Band of Joy, men man kan ju inte få allt. Det var kul att se en Rockgud på en så pass liten spelning som det ändå var, men fan, han ska egentligen ha arenor. Men det var den andre Robert, som han själv säger. 
Läste en intervju DN hade med Robert Plant där han säger så här:

"Och jag kan inte vara den andre Robert. Han är borta. Han rymde med en minderårig flicka och är nu på 7-Eleven på väg till flygplatsen."

It just sums it up for me, oavsett hur bra jag tycker det här var så vill jag ha den andre Robert.

/sanna

just nu: Sad Vacation - Johnny Thunders

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0