Gigs and such


Det utlovade Sundsvallsinlägget, here we go. Åkte upp på torsdag kväll, efter jobbet, och höll på att missa bussen. De bygger ju om på centralen och lilla jag fattade inte det utan virrade runt utan att fatta vart jag skulle, markeringarna är inte bra där. Var ute lite sent också efter missad tunnelbana, försenad tunnelbana och tunnelbana som åkte i snigelfart. Men hann på med en minut till godo. 

På fredagen fikade jag med lite brudar och byte paket med Elina, fick toksnyggt läppstift som jag hade resten av helgen. Fin tajming eftersom mina röda håller på att ta slut.


På fredag kväll var det Club Deströyer på Avenyn som gällde, tre band spelade och först ut var lokala Yellow Rat Bastard. Här Emil på sång.
Blondin-Sanna glömde blixten under två första spelningarna, så bildkvaliteten är därefter.

Hängde lite med Linda och Fredrik på toa mellan banden, tog den här bilden som skapar nya definitioner för ordet mugshot.

Poserpic with me of course

Världens sämsta bilder på Bombus, kvällens andra band. Tänker hävda att bildrna är medvetet psykadeliska... eller nåt. Har lyssnat en del på Bombus innan, tycker det är ett skönt band, Biblical är favoritlåten. Och live var de över förväntan, riktigt bra, kul att de har två sångare, det kommer mer till sin rätt live också.



Bombus setlist, Avenyn i Sundsvall 8/10 -10


Graveyard, kvällens syfte och höjdpunkt, så sjukt bra. Förstod att de skulle vara bra live, men inte så här bra, topp tre i år. Vill bara att de ska spela lite mer, gärna i Stockholm snart. Har det ganska lugnt i oktober hörrni!
Trodde jag skulle få se dem här i våras, lastfm hade lagt ut ett litet gig med ett band som också heter
Graveyard, helt annan genre dock, men en bild på det här Graveyard. Lite stressad jag blev över det innan jag insåg att det inte var jag som missat nåt, utan lastfm som blidgooglat lite taskigt.



Kul att Graveyard körde lite nya låtar också, är på tiden att de släpper en ny platta nu, har höga förväntningar, soundtrack till 2011 kanske?. Graveyards debutplatta är sjukt bra, finns på spotify så är bara att lyssna. 
Sundsvalls lokala tidning, ST gav Graveyards spelning en femma i betyg, tror fan aldrig jag var på en spelning i Sundsvall som fått en femma av dem, starkt:)

Får försöka trixa lite senare och se om jag kan få upp en video från spelningen. Men inte nu, need sleep. Får visa upp lördagen imorgon istället, bilder på alla mina heta brudar.

/sanna

just nu: Ljosfari - Solstafir



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0