friday

Vaknade och världen såg ut så här. 


Låg och snoozade och försökte ignorera det faktum att jag egentligen redan borde varit uppstigen när jag får ett sms från Kicki:
"GILLAR att det är mer snö mellan Uppsala och Stockholm än det är i Sundsvall"

Jag trodde hon förvirrat sig men icke, det var ju fan snö. En legitimt anledning att byta till varmare jacka, en riktig höstjacka.

Kände mig riktigt norrländsk när det på radion pratade om att bussarna inte kom fram och inställda avgångar, SKÄMTAR NI??? Det ligger ungefär en cm snö på backen.
Tur att man har promenadavstånd till jobbet.

För er stockholmare kan jag berätta att Sundsvall ligger mellan, på och runt två berg, och jag har bott på det ena. Jag har varit med två gånger om att bussen inte tagit sig fram, och uppför branta backen till mig.. Men då har man fan inte kunnat gått upp för den heller utan att glida baklänges. Import av norrländska busschaufförer och problemet skulle vara löst. Det är klart, en gång kom vi nästan inte upp för backen med bussen så vi blev en kvart försenade, det tar tio minuter men bussen vanligtvis. Men då var det också några METER snö på backen, inte cm.

/sanna

just nu: The Big Cut - Turbowolf



Kommentarer
Postat av: Mikaela

WOOORD!!

2010-10-23 @ 01:14:49
URL: http://mfinne.blogg.se/
Postat av: sofiasniper

hahahah. det är väl det enda man uppskattar med att flytta norrut. Inte det största snöfall kan stoppa bussar, trafik och plogbilar.

2010-10-23 @ 15:59:27
URL: http://sofiasniper.blogg.se/
Postat av: michan

får väl importera norrlänska bussförare också...

2010-10-23 @ 16:08:59
URL: http://snickarn.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0