life of a cowboy


Var på Debaser Slussen igår för att se Job for a Cowboy, tredje gången för mig. De hade med sig två förband, först Trigger the Bloodshed. De var helt okej, lite unga och det var nästan inget folk där än.


Sen var det Annotations Of An Autopsy, heller inget jag lyssnar på, men de fick bättre respons från publiken. Det bandet har för övrigt några av de sämsta låtarna jag hört, speciellt Serpents, låter så jävla kul med gnällsången.


Band of the hour, Job For A Cowboy, bästa spelningen jag sett med dem. Tidigare har det varit lite större scener som de inte helt kunnat täcka upp, de smälte in mycket bättre på Debaser Slussens lilla scen.

Jonny Davy, sångare i Job For A Cowboy, måste jobba lite på sitt whiskeyface, haha, gulligt värre.


En kille i publiken ropar att han vill höra Constitutional Masturbation, svaret han får från sångaren:
We've already played that, you stupid motherfucker.



De körde en cover på en the Crown-låt, lite video på det här.


Träffade en jättetrevlig finska som också var där själv, så när Debaser stängde en timma innan utsatt tid, drog vi alla vidare till Medusa så klart, närheten är awesome. Fick skummaste komplimangen igår, att jag hade fina tänder... Den var ny.


Kommer hem efter att krogen stängt och hittar Molly uppstigen och, nästan, klar för att dra till jobbet, olika dygnsrytm, vadå?

/sanna

just nu: Death Knell - Ghost

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0