One night in Malmö


Förra fredagen drog vi ner till Malmö för att se Avenged Sevenfold. Här är Michan och jag på Veolia-tåget med lite Hardcore. Sätena på det tåget var sjukt sköna, inte alls hårda som på SJ, me like.
Josse mötte vi upp längst fram på konserten, hon hade sett Avenged i Köpenhamn också, och höll bästa platserna åt oss.

Förband var Corroded. Min fjärde gång jag ser dem, helt utan tanke bakom, de dyker bara upp som förband lite överallt.

'

Sen var det Avenged Sevenfold som var sjukt bra, så nöjd att vi drog ner och såg dem, så värt det. Längst fram, mitten, man såg jävligt bra men var lite för nära för att kunna ta bra foton. Var det nån som sa grodperspektiv?


Standing pretty, de är så fotovänliga, ställer sig självmant i jättebra poser.


Mike Portnoy var riktigt bra han också, såg ut att ha riktigt kul, och fan vad han får allt att se lätt ut. Men det känns ändå bra att ha sett dem dem Jimmy. Ska bli intressant att se hur de, om de, fortsätter, vem de ska ha som trummis, för jag kan inte tro att Mike Portnoy kommer stanna med Avenged Sevenfold permanent, tror han vill ha lite mer utmaningar, och kanske lite mer metal.


Några timmar senare hade vi jättekul i sporthallen och tyckte vi skulle ta kort. Josse måste ha ett sjätte sinne, för precis efter att bilden är tagen plockar hon ner sitt ben, vilket gör att jag tar ner mitt, och sekunden efter det knallar Mike Portnoy in i rummet, haha.
Tja, här står vi och hänger.
Nåt måste vi ändå gjort rätt för kvällen slutar med en avskedspresent om 16 öl, blåbär, jordgubbar och vad vi nu plockade på oss.


Hittade den här affischen när vi vandrade runt i Malmö senare på natten.


Det var inte så kallt den kvällen, men tungt med all öl vi (jag) bar på, haha, lyckad kväll. Vi hängde på en pizzeria tills de stängde vid fem på morgonen, då vi drog vidare till dygnet runt-öppet Donken istället. På pizzerian blev vi dock erbjudna att stanna en timma efter stängning och fick dessutom rabatt på pizzan, bara för att så fina tjejer inte finns i Malmö.

/sanna

just nu: You'll Never Get To Me - Killing Joke





Kommentarer
Postat av: Jossan

hahaha! åh jag dööör <3

åh. åååh. Backup plan n'sta gång? I think so.

Och grodperspektiv ja, NÅN GÅNG ska han väl få se lång ut? xD



och och och

haha sjätte sinnet ja. tur där...

konsertabstinens vem jag?

2010-11-28 @ 23:38:58
URL: http://lightzonemusic.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0