taste of chaos

Nu var week from hell över och det känns så tomt, konsertabstinens. Men kroppen, som är täckt av blåmärken, tycker att det är skönt att som omväxling slippa bli mörbultat och runtkastad i ett hav av svettiga snubbar. Veckan började ju med Bullet For My Valentine på Annexet, och dagen efter, i onsdags var det Taste of Chaos på Hovet.

Vi var inte helt säkra på att vi skulle lyckas ta oss dit eftersom vi skjutit upp biljettköpet och ståplats tagit slut, emn dagen innan hittar jag två ståplats på tradera för 400, sammanlagt, sjukt nöjd. Var väldigt stressigt med att hämta upp biljetterna och vi anländer till Hovet precis när Halestorm börjar spela.


Kul spelning, riktigt soft trumsolo, som avslutas med att hela bandet kommer utbärandes på varsin trumma och de alla börjar spela. Kul sätt att närma sig nåt så tråkigt som trumsolon.
Här stod Michan och jag och frös om tårna på ishallens golv. En matta hjälper inte mycket mot iskyla.

Efter ett tag började Buckcherry, riktigt kul att se live, partyrocken deluxe.

En Buckcherrygitarrist som försökte se ut som Slash och Joe Perry.

Fanns två scener, men vi såg inte så mycket på den lilla, så efter Buckcherry blev det lite öl och skitsnack innan det var dags för Papa Roach, som jag inte alls lyssnar på. Helt okej, märktes att det var lite mer vana vid stora scener, de körde ett bra gig. Här en lite video jag filmade under Scars.


Sämsta bilden på det som kanske var kvällens bästa gig, As I Lay Dying. inte lyssnat något alls på dem, men vi hade inget bättre för oss så tänkte att vi skulle kolla in dem, men då visade det sig att vakterna tyckt att det var full i den mindre lokalen de spelade i, så de hade stäng dörren. Uttråkade som vi var bestämde vi oss för att gå runt hela lokalen, och där visade det sig att det var öppet, flyt. Här blev det lite Wall of Death, därför det är så tomt framför oss, publiken var verkligen på.


Sist var det Disturbed, som jag inte gillar speciellt mycket, så ska inte säga så mycket om dem. Fansen tyckte nog om det och jag gillar ju att se konserter.

Vi började med att sitta på den väldigt folktomma läktaren, för att sedan gå ner på golvet, och komma jättelångt fram utan ansträngning. Vi hade hela kvällen sagt att det nog var lite folk för att de skulle komma till Disturbed, men läktaren var inte ens halvfull och det var inget tryck på ståplats, lite fail. Får se om nån vågar ta tillbaka Taste of Chaos nästa gång de kör turnépaket. var tydligt att det var de som var förlorare i tävlingen om fansen den här vecka, för alla andra gig var de fullt ös på.
/sanna

just nu: Speed Freek - Hallows Eve

Kommentarer
Postat av: Jossan

alltså jag är så bitter över oslo och nervös över england att jag får ont i magen. BAJS.

//gnäll

2010-11-22 @ 22:46:31
URL: http://lightzonemusic.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0