monster in action



Igår var det Monster MagnetKlubben som gällde. Först ut var Seventh Void, förbandet.
Notera snubben med hockeyfrilla, de frodades verkligen på den här konserten. Alldeles för många gubbar som levde kvar i det förgångna.


Och typiskt Klubben som drar allt igång en kvart efter insläpp, och jag som jobbade till en kvart innan insläpp missar alltså en del av förbandet. Bummer eftersom de var riktigt bra. Två av dem har tidigare varit med i Type O Negative. De hade skönaste basisten, tokspeedad, både på och av scen, men fan vad glad han var.


Blev inga bra bilder på Monster Magnet alls, allt ljus var riktat på publiken mest hela tiden, och min kamera var inte så medgörlig då.


Skönt att de var mycket bättre den här gången än sist jag såg dem, på Peace & Love, för två år sen. Och nya skivan är riktigt skön. Helt igång tycker jag ändå inte att spelningen kom förrän mot mitten.


Filmade även sämsta videon, introt till Space Lord, men gav fan upp. Och det enda som hörs är medelålders män som skriker med, inget alls av Dave, fail.com


Plockade en setlist, så här är låtordningen för Monster Magnet, Klubben 12/11 2010
Inga direkta överraskningar, 4 låtar från nya skivan Mastermind.




Kommer ni ihåg den här låten? Mellanstadienostalgi för mig, och i grunden skitbra eftersom hela låten är samplad från Red Hot Chili Peppers instrumentala Pretty Little Ditty som är med på fantastiska plattan Mother's Milk, den första de gjorde med John Frusciante.

Kvällens bästa är i alla fall några timmar efter konserten när jag snackar lite med en snubbe som kläcker ur sig

"Perhaps you know me, I'm a famous drummer, I'm in this band" och säger nåt namn jag inte kommer ihåg eller hört om, när jag säger nej drar han upp nåt annat band jag heller aldrig hört om. Och då säger han

" You might have heard of this band CrazyTown, I played drums with them" Hahaha, helt priceless, den här låten har jag med på diverse spotifylistor, nostalgi och fest. Tydligen bor han här med sin svenska brud. Small world.

/Sanna

just nu: What's Eatin' You - Airbourne



Kommentarer
Postat av: Julia

Loves it!

2010-11-14 @ 11:11:38
URL: http://www.juliablixt.se
Postat av: Michan

åh, Crazy Town! snacka om nostalgi! sjukt länge sen man hörde den låten..

2010-11-14 @ 11:25:01
URL: http://snickarn.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0