together in the darkness


Var på Debaser Medis igår för att se Imperial State Electric. Var gratis inträde tills klockan tio, och det tänkte jag försöka tajma. Blev lite sen men kommer dit och ställer mig i kö kring halv tio och då säger vakterna att nu är det fullt, en ut, en in-principen gäller nu. Fick lite ångest där, fan, trodde väl inte att nån skulle gå innan bandet.

Men jo, och in kom jag tre minuter i tio, flyt där. Inser att alla inte är där för Imperial, strange I know, utan många var där för att förfesta, det var ju tydligen lönehelg, who knew?


Cissi som kom dit ungefär samtidigt som jag blev insläppt kom också in efter lite köande. This is us, jag efter en halv öl hemma, hmmm.
Fint efter spelningen när vi vill ha vatten, köat i baren ett tag och en kille tränger sig fram lite och frågar vad vi ska ha, när jag svarar så frågar han om jag kan beställa två öl åt honom och det vi ska ha så betalar han allt. Okej och tack sa vi, vissa människor har ju bara pengar över, riktigt nice det. han ville till och med att jag skulle behålla växeln på 300 kronor, men då sa jag fan nej, lite skumt att ta emot pengar, cider däremot, helt okej.

Stod i mitten längst fram så jag såg setlisten och visste att de skulle köra Lee Anne, sjukt nöjd, den är min favorit av Imperial State Electrics låtar. Bacon blev helt förstörd av hur mycket jag hade den på repeat när den precis kommit upp, som en av de första låtarna, på deras myspace.


/sanna

just nu: Snuff - Slipknot

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0