Konsert nr 1


Monster week full of awesomeness har börjat. Det var Bullet For My ValentineAnnexet idag, har aldrig stängt så snabbt på jobbet men hann faktiskt i tid till förbandet, Funeral For A Friend. Helt i onödan, för de var inte speciellt bra. Och skittaskigt ljud, skulle ha ätit middag på Donken istället. Nu blev det en ynka liten cheeseburgare on the go istället.


Bullet For My Valentine däremot var skitbra, skönt eftersom jag hade mina tvivel efter giget i somras, not so good. Men inomhusarena gör dem gott and they kicked some ass.

Guitar, now I sacrifice thee to the God of Metal, St. Dio

Var ganska intressant att gå på BFMV, man kände sig äldst, och till och från längst också. Men fan vad publiken rörde sig, folket var inte tillräckligt gamla för att ha lite konsertvett. Vi hamnade på golvet två gånger, wtf? Tror aldrig jag ramlat på en konsert innan, så det känns lite fail. Och ingen hjälpte folket upp första gången vi föll. Andra gången var när alla andra kastade sig efter en trumpinne, och vi inte hann backa. Sen var det tre killar som låg kvar på golvet och drog i pinnjäveln, åh småfolket.


Men trängseln var värd det eftersom vi hamnade ganska mycket mitt i smeten, långt fram, där man ska vara, men är lite slut i kroppen nu. Längtar till resten av veckan, one down, four to go. Soft sliten man kommer vara på söndag.


Michan och jag i väntan på jackorna. De körde verkligen ut en från lokalen på en gång när det var slut, så det blev hyfsat lång kö till garderoben. Vi ser inte så farligt slitna ut om jag får säga det själv.
Setlist Bullet For My Valentine, Annexet Stockholm 16/11 2010

Har ganska bra flyt med mina setlists nu, me like:) Tycker det var bra låtval, inga direkta överraskningar. De har flyttat in Alone mot mitten istället för att ha den i slutet som de kört i USA. Älskar Your Betrayal som öppningslåt, introt är så jävla bra, mm trummorna.

Imorgon blir det, efter lite om och men, ståplats på Taste of Chaos. Två stycken biljetter för 400 kronor, ska hämta upp dem imorgon efter jobbet, sweet. Är Halestorm och Buckcherry som drar mest för mig.

/sanna

just nu: Pleasure and Pain - Bullet For My Valentine



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0