Bacon alert

It's suprising, it's exiting, it's bacon time!
Eller nått.

Jag, bacon, Molly, det där, var på Watain i söndags!
Även om de hade dragit ned en smula på likdoften (kläderna från konserten har legat på mitt rum sedan i söndags utan att jag kreverat) så var stämningen hög, och en smula gemytlig.
I mörkret saknas skuggor, och man kan se ting för vad de är, hela, långt mycket bättre än vad man kan göra om man gömmer sig i ljuset.
Om man tar sig tid att låta ögonen vänja sig det vill säga.
Watain håller upp en svart flamma för alla som är trötta på slentrianmässig kristen etik och moral, för alla som vill se lite mer.
Jag skulle kunna skriva om hur de var musikaliskt, hur tajta de var etc. Men faktum är att en konsert med watain är mer än musik, det är en upplevelse för syn, hörsel, lukt, smak, ja till och med känsel.
Som en mer genomtänkt, gory och meningsbärande version av Pink Floyd ungefär, och bara en idiot går på the Wall och missar flygplanet.
Dock bör jag kanske tillägga att om de har spenderat 5 månader med att förbereda blodet till konserten, så är det musikaliska framförandet på inget vis en besvikelse i förhållande till framträdandet i övrigt. De är rätt grymma.
Slutligen en visdom från E: "välsignade är de som tar sin hunger med sig till graven".

Deströyer 666 hade jag inte lyssnat på (vad jag minns) innan, och de var en förbaskat glad överaskning som jag helt klart ska lyssna mer på!
Var förövrigt belåten över att se att banden inte förväntat sig att alla tjejer som lyssnar på dem är feta, och att det är tjejer som faktiskt lyssnar på metal och inte vill ha my little pony på bandtröjorna, så jag köpte hutlöst många!
Bilder från spelningen och på de brutalt snygga tröjorna kommer senare.

Förövrigt, pojkar, ett tips: http://www.askmen.com/dating/heidi_150/192_dating_girl.html
En ganska bra sida, med endel bra regler för killar som dejtar.
Kommer nog återkomma med en topp tio idiotlista över läskiga beteenden och nonos snart med.

Shine on!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0