I <3 Mom

Har suttit och festivalsurfat lite, kikat på Sweden rocks spelordning, och som vanligt har de massa krockar, klassiskt SRF det, de tänker då inte till ordentligt när de gör schemat. Sämst för mig är att Stone Sour och Dundertåget spelar samtidigt.
Har också funderat lite på vad festivaler anser vara ersättare. Mastodon ställde ju in sin turné, av väldigt acceptabla skäll, men ändå besvikelse. Var kanske SRFs mest spännande bokning, inte min favorit, men förra årets band var Mastodon, de ÄGDE 2009. Och nu när de inte kan spela annonserar SRF stolt att Mustasch ska ersätta, hahaha men vad fan? Tror inte det finns nåt Mastodon-fan därute som tänkte " Synd på Mastodon, men nu får man ju iaf se Mustasch igen".  Vilken spännande bokning, de har man ju aldrig sett tidigare. Och jag får säga sånt för jag gillar ändå Mustasch, men ersätta Mastdon, inte riktigt samma kaliber på de banden.
Ett annan fint exempel är Sonisphere, här har vi Heaven&Hell som av uppenbara skäll ställde in, ex antal månader senare så släpper Sonisphere Hammerfall som ersätare. Men gah, de tar ju vad fan som helst. Ett exempel för icke metalheads, det är som om man skulle ersatt Michael Jackson med Darin. Brad Pitt med Micke Persbrandt. Ni fattar vad jag menar.
Jaja, acceptera faktum heter det. Nu ska jag försöka fixa middag efter att fastnat två timmar framför datorn.

sanna

just nu: Reborn - Stone Sour

Kommentarer
Postat av: Michaela

inte kul när ssaker krockar... antagligen därför (och för att man aldrig skulle kunna ta sig när scenen) som de nog aldrig blir något Rock am ring el dylikt för mig..

2010-05-31 @ 00:03:47
URL: http://snickarn.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0