Första maj i Stockholm.

Är en lite annan grej än i Sundsvall. Större!
Musiken räckte dock inte till hela tåget och antalet megafoner var lågt, blev nästan sorgstämmning när folk traskade där under fanor i tystnad.
Starten för vänsterpartiets tåg låg på medis, och det var också där jag upptäckte varför jag från början valde vänsterpartiet och varför jag senare valde bort dem för piratpartiet.
När Vänsterpartister håller tal för vänsterpartister finns nämligen en enorm jävlar annamma och framåtanda, man vaggas in i en trygghet om att deras politiska agenda kommer att infrias snart, att Vi är många, och starka!
Men så fort man står på utsidan, så hör man inget alls. Vart är vänstern i den politiska debatten?
Ja jag vet att de finns där men man får hålla ögonen öppna, och ska man ha reda på mål som genomförts är det deras hemsida man är hänvisad till.
Kanske är dags att börja visa upp sig? Göra sin röst hörd? Lite reklam till och med?
Ja jag ska väll kanske inte säga så mycket, som sitter här och pillar mig i naveln.
Men det är kanske till de bättre, jag är nog inte en så sympatisk representant för partiet.

Iofs var ju kvinnan (tanten, 65+) som försökte övertyga mig om att moderaterna hade vunnit pågrund utav läskunnigheten i Afrika och att det hela var, med hennes ord, "de jävla invandrarnas" fel, om möjligt en ännu sämre representant för vänsterblocket.
Nej retroaktivabort på rasistkärringar säger jag.
Alla har rätt till sin åsikt, men är man korkad har man ju också rätten att hålla käft.
Som att invandrararna skulle vara majoritet föresten?
Våld och död.

Fick lite sällskap av David och vi köpte lite fransk revolutionär korv med blodröd ketchup och senap för smaken (om man nu kan kalla det smak när det är slotts...), till det hela dracks imperialist-cola och i jämställdhetens namn betalade jag.
Denna dag.
Imorrn är jag en money grabbing golddigger igen!
Korven föll förövrigt ihop i en trasig smulhög, som revolutionen.

Det var väll allt, nu ska jag städa.

Shine on!

Just nu: Stand for something - Skindred


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0