pms gubbar och religionsmys

Halloj! Sanna är ju på SRF, och jag undrar lite vem av oss det är som är en liten gris egentligen, så för att fylla ut lite antar jag att jag borde göra ett av mina sporadiska inlägg.
Själv har man börjat plugga religionshistoria nu under sommaren, fornordiskreligion och samiskreligion står på menyn.
Hitills otroligt bra kurser, och sympatiska kursare som man kan mysprata rasbiologi med (men det blir ett annat inlägg).
Igår var dock en inte så bra dag för relationen mellan religionshistoriker och arkeologer.
Hade en lektion med Ulf Drobin, säga vad man vill om hans kunskaper, men maken till pmsfitta har jag då aldrig stött på.
Det skulle handla om forskningshistorik, men det hela blev en kavalkad av antiarkeologpropaganda, tydligen har han nått otalt med Anders Andren från arkeologiska och det skulle vi tamefan bli varse om!
Någonstanns mellan att han kallade arkeologer stupida i sina teoribildningar, att han var totalt osamanhängande i sin kritik, att han var för korkad för att fatta att arkeologer sysslar med materiellkultur och inte främst språkforskning och att han totalt misslyckades med att faktiskt ge en ordentlig genomgång av hur religionshistorisk forskning har bedrivits historiskt lackade jag ur.
Han sitter dock på massa kunskap i religionshistoria jag känner mig tvungen att respektera honom för, så saker om felavlad och fontanellknullad kommer jag hålla för mig själv.
För min lille fars förståelse kan jag ju säga att mannen i huset skaffade barn med kvinnan med special bäddning, och han är antagligen tokkristen.

Jag har inget direkt emot kristna, jag har bara för många fördommar som alltid stämmer.
Du kanske tror att zigenare snattar, jag hatar bittra kristna kärringar. Hatar dom!
Förövrigt finns det en liten monter på utsidan av farsta kyrka.
Den gör reklam för barntimmarna och har en spegel där sickendäringa gubb/clown-bokstäver stavar orden "var inte rädda". Skrämmer skiten ur mig gör det!

När lektionen var över satt vi några stycken och pratade om lektionen, fräste om lektionen och åt lunch innan nästa lektion skulle börja.
Då kommer en man förbi, tar ögonkontakt med mig, och spottar mot mig.
Han kunde inte ha respekten att spotta på mig så att jag med rätta hade kunnat bli bersärk, utan lite bredvid sådär. (10 cm från min väska som jag hade i handen).
Det är bara att konstarera att jag inte är lika mycket värd som alla andra, särskillt inte i medelåldersmäns ögon.
Använde all min retoriska förmåga för att lösa konflikten med ett "VAD FAN" och ett långfinger som markerade vad som skulle hända när han tappade tvålen.
Men då var det inte lika kul länge och det gick rätt fort att ta sig ut, småflickor är ju läskiga. eller nått.
PMSGUBBAR!
Blod, våld...

Förövrigt är det Entombed i solna idag!
Yay!
Har försökt göra köttbullar, det blev köttfärsbiffar...
Ska försöka igen imorrn.

Idag kommer ett förhandsprov på APB också, det underbara onlinespelet där man leker gängkrig!
Klippaklistra:http://en.wikipedia.org/wiki/APB_%282010_video_game%29

Shine on!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0