AC/DC

Var och såg AC/DC igår, andra gången jag sett dem nu. Var riktigt nice, de spelade på Stadion den här gången och vi hade ganska rejäl tur med vädret. varmt och soligt, med ett ytterst litet inslag av regn, och ett hagel, som jag hittade på Cissis mössa.

Den här veckan har i övrigt gått i teknikens tecken, har köpt strykjärn, mixer och igår en ny kamera. Min första egna Digitalkamera, känns riktigt fint, nu kan jag börja ta lite kort igen. På konsert till exempel, så jag invigde den igår, blev faktiskt helt okej bilder.

När jag skulle köpa kameran så kom jag och tänka på en föreläsning jag varit på, om sälj. En kvinna som heter Annika Malmberg höll i den, och hon pratade om att hon bara köper om det är någon som säljer åt henne, och när det gäller teknik är jag ganska likadan.

Har tänkt köpa en kamera ganska länge, och gått in i en hel del butiker med tanken att handla, men har inte fått någon hjälp, och eftersom jag inte vetat vad jag velat ha har jag frustrerad gått därifrån. Började på samma sätt igår när jag stod framför kameraväggen på MediaMarkt en kvart och tittade planlöst. Ska inte ens försöka lura mig själv att jag märker så stor skillnad på de olika modellerna. Fick ingen hjälp och började fundera på att bara ta en kamera på måfå, hur fel kan det bli tyckte jag. Men då kom det fram en man i 30-årsåldern och frågade om jag ville ha hjälp, jag svara ja, jag vill ha en kamera, han säger den här ska du ha, med den får du mest för pengarna. Tack säger jag, tar den och betalar. Så lätt ska det gå, typ tre minuter innan själva köpet var över, snacka smidigt för både mig och honom. Och jag känner mig nöjd med köpet också, verkar vara en bra kamera, fått bra omdömen och har de funktioner jag behöver, gäller bara att jag lär mig hur de funkar också.

/sanna

just nu: Mark of the gun - Deathstars

(som spelar på Grönan på måndag, be there!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0