Babes i bushen - eller det officiella inlEgget om Getaway Rock Festival

 

Livet kom i vägen och GRF-bilderna kom lite i kläm, men här är ett urplock av festivalen, ovan brudarna i camp Turnébussen, Bacon, Michan och Josse. Vi kom till Gävle lite olika tider på onsdagen, och på torsdagen var det musik.

Egg'n'Bacon, fryin' in the sun

 

Första spelningen (de lilla vi såg av Raubtier gills inte, haha, vad ska man ens säga?) var Wolf, riktigt bra. Första gången jag såg dem live, men lär bli fler nu.

Wolf

Hela Wolf

 

Sen var det vidare till nästa scen och Taylor Hawkins and the Coattail Riders.

 

Underbare Taylor, som var trummis i Foo Fighters, körde ett jättebra gig. Och setlist till mig.

 

Heaven's Basement, the band previously known as Hurricane Party, previously known as Roadstar, gah!!!

 

När Heaven's basement spelar upptäcker vi den här snubben. Deftones grejer kom till Gävle redan i början av dagen, och den här snubben strängade om och putsade gitarrer i minst tre konserter, hardest working guitar tech, EVER!!! Han blev vår favorit, snubben putsade fan gitarerna mellan låtarna, putsade, gitarrer!!!

 

Sen skulle Bacon och jag dra till campet, hör Therapy? börja spela, och upptäcker att vi gillar och måste se, festivlens fynd var det för mig.

 

Airbourne, som kommer tillbaka till Sverige i höst, nice:)

 

Dagens höjdpunkt, Deftones, underbart fina Deftones. Skulle det inte vara perfekt om de kunde komma till Sverige i höst med en egen turné, håller tumme.

 

Chino hittade en kompis, Max Cavalera, somskulle spela precis efter på andra scenen. Haha, jag har så dålig humor, precis när jag skrev Chino kom jag på att det ju är skitkul att han heter Chino och har chinos på sig, vad fan, vad är jag på för prepubertal nivå egentligen?

 

Nachos är basföda i Svinstian och Äggkartongen så klart vi åt det som festivalmat också.

 

Fredagen inleddes med Quireboys

 

Då hade Linda och Fredrik kommit ner från Sundsvall.

 

Grand Magus, ett annat svenskt band jag inte sett innan, men definitivt ska se igen.

 

Sen lockade Josse med oss att se Degradead, sthlms finest enligt henne. Riktigt bra var det faktiskt. Tydligen spelade de i Sundsvall innan Satyricon förra våren, men med min feber så skippade jag ju alla band innan, men Bacon såg dem då.

 

Raised fist, jävligt bra show. De är ett av de större namnen på Nordfest 2010, i Sundsvall, förövrig samma festival Satyricon spelade på 2009.

http://www.clubdestroyer.se/nordfest2010/

 

Sen var det mina bäbisar i DevilDriver, inte lika bra som i Belgien men ändå underbara. Dez är ju bäst på circlepits också, gigantisk I tell you!

Två setlists fick jag också, ahahaha, ibland lyckas man ju. Fick killen som höll koll på publiken att ge mig den första, fast snubben rev bort den och knölade ihop den när han skulle kasta, så den var ganska förstörd. Fast en  techsnubbe för DevilDriver, tror det var samma som sålde t-shirts när de var i Sverige sist, tog en och tvingade en av vakterna att skicka den till "the girls", lite nöjd tjej.

Och Dez som avslutade med ett "see you in November" JAAA! tyckte vi, om de inte kommer hit efter det ska de ha spö. Vi kan ta dem. De är fler men vi har viljan.

Motörhead, bra som alltid, no more no less. Dan gav mig sin setlist sen, med pyrotekniken uppskriven och allt, så tre olika setlists blev det för Getaway, fin utdelning.

 

Egg'n'Bacon, hellz yeah! Nöjda tjejer på sneaky,gratis, host host, Scandicfrukost efter gratisdusch på hotellrum, kunde inte fått en bättre start på festivalens sista dag. Jag älskar Scandicfrukost.

Bäst var att när vi försökte luska ut hur vi skulle ta oss från hotellet vid 11, frågade några snubbar, och de svarade att de skulle äta frukost först och vi inser att scandic håller frukosten öppen extra för att det är festival, finaste ever. Vi fick frukost!

 

 

Sen var det Deathstars, bättre än sist på Grönan iaf, jag kanske inte har växt i från dem än. Om han bara kunde sluta snacka så mycket, han låter så efterbliven. Han kan ju inte snackat så här mycket tidigare. Shut up and sing!

 

Egopic. Lägg märke till Michan i bakgrunde:D hehe

 

Engel med ett gästinhopp, Martin från Lillasyster. Snubben hade diskbråck, därav rullstolen.

 

Sista bilden och sista konserten, Slash. Var bra, men bättre i Belgien, eller så är jag partisk för att jag såg så mycket bättre då. Det här var enda konserten då det var riktigt med folk, och de köade innan. Det gjorde inte jag så hamnade ju lite bakom, fick kämpa mig fram där, men bra var det.

 

Getaway Rock Festival 2011

here we come

 

/ Sanna

 

just nu: Third man on the moon - Masters of reality

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0