Deftones<3


Var på Arenan för att se Deftones igår, här Coheed and Cambria, som faktiskt körde närmare 50 minuter, blev lite förvånad av det. fast sen så Körde ju Deftones 23 låtar och spelade underbart länge.

Eftersom jag jobbade så missade jag Khoma som var första förbandet, lite synd, men kommer fler chanser att se dem, närmare bestämt i januari på Debaser Medis.


Av nån anledning hade jag förträngt hur sjuka Deftones är live, energinivån är genom taket, fullt ut. Skönt när de kommer ut med en gitarr till Chino, det betyder andningspaus, för då kör de en lite lugnare låt.


Jag älskar mina fulbilder, de gör mig så glad, visar verkligen lyckan i att spela, att vara på scen.


Michan och jag, looking good i publikhavet. Vi stod helt perfekt, vid staketet ganska långt till höger, och där var det lagom med folk. Två meter mot mitten körde de hela havet stormar. Har nog inte sett någon bli bortlyft på Arenan tidigare, men igår börjades det redan under Deftones första låt.


Som sagt vi stod helt perfekt, här är Chino Moreno som vinkar in i min kamera, helt awesome. Vi kan ju säga att jag dog lite där.
Lättaste efterfesten fick vi också till, mitt under konserten kommer en snubbe och frågar; vill ni komma och träffa bandet efteråt? Hmm, okej då... när du nu frågar så kan vi väl det.
Awesome kväll som avslutas med att jag kommer hem och hittar Simon, en av våra två konsertövernattare, sovandes på köksgolvet. Helt omöjlig att väcka så jag hämtade bara en filt och lät honom sova. Gulle, bara han som lyckas med sånt.

/sanna

just nu: I'm A Boy I'm A Girl - Johnny Thunders





Kommentarer
Postat av: Jossan

"so, you wanna see the band from the stage?"

"noo... the ones beside me are much bigger fans.."

"..what? oh. okay. so. what du you want? drumsticks?" (to said fans beside me)



Me: WAITWHATDIDHEREALLYSAYOHFUCK!...

så gick det med mars volta på arvika ja.. ibland är jag så jävla fail och awesome på samma gång.

2010-12-01 @ 19:20:52
URL: http://lightzonemusic.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0