så ni gillar Iggy... har ni hört den här search and destroy?

 

Idag var det Sonisphere, och regnet det bara öste ner. Katastrof, men Iggy & the Stooges var värt allt, fan bara Gimme danger var värt allt.

 

Fredrik på tunnan, på väg dit.



Blondinerna på väg till Sonisphere, fräscha innan regnet.



Det började regna när vi var på väg till området, sen fortsatte det. Var lite uppehåll/duggregn under Imperial state electric. Äntligen fick jag se dem, och det var bra, fast måste se snart igen, för de körde inte mina favoritlåtar.



Gulle-Nicke



Värd en till bild



Dubbla trummisar



Sen var det Anthrax, som körde Heaven&Hell som en tribute till Dio. Förstod inte varför, men hela bandet hade likadana tröjor, star wars-motiv.


Sen Slayer som var mycket bättre än på Sweden Rock.



Sen var det Iggy & the Stooges och det var så bra, jag har inte ord. När de körde Gimme Danger fick jag tårar i ögonen, och jag har aldrig gråtit tidigare på en konsert. Helt nyktert.


Han ville ha upp folk på scen och dansa, men jag stod nån rad bak så kom inte fram, bummer. Tur att det gick lite lugnare till än sist jag såg dem, fan farligt att gå på P&L och se dem, jävla poppare som invaderat då.


Regnet ökade bara i styrka, kunde krama ur min skinnjacka efter konserten, helt sjukt, men fan vad det förhöjde konserten. Open up and bleed var jättefin live, bättre än på skiva.


Vattenpöl deluxe, tror jag slänger skorna jag hade, har levt i dem fyra festivaler nu. Och tror inte de överlevde den här, var lerig in till fötterna efteråt.


Såg lite Alice Cooper sen drog vi, var så sjukt blöt, blir fan inte ens så blöt av att bada.


Slitna paret på väg hem. Finast att jag haft den där påsen chips i min väska hela dagen, allt annat var syngsurt, men chipsen var bra:)


Mest sliten, jag eller jackan? Maiden och Mötley fick vara, har ändå sett båda tidigare, och Mötley gillar jag inte ens. I bow down to the Weather Gods. Hem och mat och torkskåp istället.


Så här skitiga var mina fötter, och jag hade två par sockar på mig. Hmm, känns som det är mycket fotbilder i den här bloggen, oftast förklätt som skobilder. Men det är nog för att mina fötter är så pertty.


Hallen efter att vi kommit hem och dumpat lite blöta kläder, som just nu är i torkskåpet i tvättstugan, Linda och jag ska väl masa oss ut och hämta dem snart, sen sova. Jobbar längsta söndagen imorn, 10-18, menpengar!

/sanna

just nu: Gimme Danger - Iggy & the Stooges

Kommentarer
Postat av: sofiasniper

älskar blötbilden på linda och fredrik! :D

2010-08-09 @ 18:38:08
URL: http://sofiasniper.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0