Egg och Bacon- en introduktion

Det hela börjar i slutet av 1988 då Egg och jag föddes i en ganska stor håla vid namn Sundsvall.
1995 började jag och Egg första klass tillsammans, med tiden blev vi äldre och vissa av oss längre, men den skruvade vänskapen bestod.
Någon gång i gymnasiet blev vi om möjligt ännu mera skruvade och grunden för en gemensam musikfanatism föddes.
2008 flyttar jag till Stockholm och skriver in mig på den ypperligt awesome arkeologiska institutionen vid det lokala universitetet.
2010, 6:e april flyttar Egg ned och blir min roomie.
Under de snart 16 år som gått har vi varit med om en hel del äventyr och bravader, några som ni kanske får höra om här, några som mina hjärnceller inte berättar om för varandra, och en hel del nya ska det bli!
Det är dels dem ni ska få höra om här, och dels massa vardaglig skit för att mina kära päron ska få veta att vi lever och mår bra trots allt!
Till exempel var vi på ikea i torsdags och handlade besticklåda och en blå fin låda som jag just nu använder till fotbad!
"en massa random skit som alla behöver, I don't remember" hörs från Egg, följt av ett "Men ingen säng, eftersom hantverkarna inte är klara!..".
Och nej de är de inte, det är ett hål i min sovrumsvägg och hallen är halvtapetserad.

Just ja kanske ska presentera oss lite med...
Bacon:
Är en kort men inte liten tjej som vaknar till satyricon (det är nått med piskan i wolfpack som passar ändamålet...), somnar till watain, myser runt med lite av varje där emellan och är väldigt tacksam över en roomie som inte klagar.
När jag blir stor vill jag jobba med ben och just nu läser jag historia.
Behöver jag säga att Särimner är husgud? Heil thee nutricious, delicious piggy!

Egg:
ah, the ever dreaded presentation... en inte så kort tjej som förhoppningsvis vaknar till nån av sina tre väckarklockor (eller på senaste tiden av svettluktande hantverkare som plingar på och vill bli insläppta i lägenheten).
Att avnjuta musik är syftet med min dag, lite jobb runt det för att finansera skiten, and that's about it.
Vi avslutar med ett varningens ord från ricky gervais: "If you're an egg, don't sit on a wall"

Kanske ska nämna att vi är lite besatta av amerikanska bandet Black stone cherry med, det kan till och från komma att handla endel om dem...

Shine on!

Just nu: Black diamond - Kiss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0